четвер, 29 березня 2018 р.

Вправи  на розвиток  логічного  мислення .

 Пропоную ряд слів: п’ять із них подаються у дужках, а одне – перед ними. Учні повинні за 20 секунд виключити із дужок (тобто виділити) два слова, найбільш суттєві для слова, що стоїть перед дужками.

 Річка ( берег, риба, жук-плавунець, рибалка, вода).

 Відповідь: берег, вода

                   Місто (автомобіль,будівля,натовп,вулиця, велосипед).

 Відповідь: будівля, вулиця.

                   Ліс (лист, яблуня, мисливець, дерево, чагарники).

 Відповідь: дерево, чагарники.

                  Співи (дзвін, голос, мистецтво, мелодія, оплески)

 Відповідь:голос, мелодія.

                   Гра (шахи, гравці, перемога, правила, покарання)

 Відповідь: гравці, правила.

 Обробка отриманих даних: учні, які правильно виконали завдання, володіють умінням виділяти суттєве, тобто здатні до абстрагування. Показники раджу розраховувати за формою:

Здатність до абстрагування = число правильних відповідей :  на п’ять завдань.

                    Вправа на розвиток пам’яті «Мій квітник»

 На столі лежать паперові квіти барвінку. На дошці написані слова:

 тато                                             земля

 мати                                             руки

 сестра                                           зерно

 брат                                              хліб

 Вчитель пояснює:

 - На столі у мене квіточки барвінку. Їх отримає той, хто прочитає за п’ять  секунд слова,

 а потім по пам’яті назве   у тому порядку, в якому вони були на дошці.

                   

Вправи на порівняння

 Порівняти два поняття:

 Море   -    океан.

 Спільні та відмінні риси записати у два стовпчики.

Вправи на узагальнення

 Пропоную п’ять пар слів. Необхідно з’ясувати, що між ними спільного (коротко, до трьох слів)
 Письмо – математика
 Ніс – очі
 Землетрус – цунамі
 Заздрість – співчуття
 Цукор – сіль

Вправи на аналогію

 Подані три слова. Два з них  перебувають у певному зв’язку. Третє і  одне з наведених нижче також знаходяться у тому ж зв’язку. Необхідно знайти і записати  четверте слово.
 Пісня: композитор = літак: ?

             а) пальне; б) льотчик; в) конструктор; г) аеропорт

      2.     Школа: навчання = лікарня: ?

            а) лікар;  б) хворий;  в) лікування;  г)установа

      3.     Береза: дерево = вірш:?

            а) казка; б) лірика; в) поезія; г) драма

      4.     Північ: південь = ніч: ?

            а) ранок; б) світло; в)вечір; г) день

      5.   Троянда: квітка =  кисень: ?

           а) предмет; б) барвінок; в)речовина; г) газ


Немає коментарів:

Дописати коментар