Вправи на розвиток
логічного мислення .
Пропоную ряд слів:
п’ять із них подаються у дужках, а одне – перед ними. Учні повинні за 20 секунд
виключити із дужок (тобто виділити) два слова, найбільш суттєві для слова, що
стоїть перед дужками.
Річка ( берег, риба,
жук-плавунець, рибалка, вода).
Відповідь: берег,
вода
Місто (автомобіль,будівля,натовп,вулиця, велосипед).
Відповідь: будівля,
вулиця.
Ліс
(лист, яблуня, мисливець, дерево, чагарники).
Відповідь: дерево,
чагарники.
Співи (дзвін, голос, мистецтво, мелодія, оплески)
Відповідь:голос,
мелодія.
Гра
(шахи, гравці, перемога, правила, покарання)
Відповідь: гравці,
правила.
Обробка отриманих
даних: учні, які правильно виконали завдання, володіють умінням виділяти
суттєве, тобто здатні до абстрагування. Показники раджу розраховувати за
формою:
Здатність до абстрагування = число правильних відповідей
: на п’ять завдань.
Вправа на розвиток пам’яті «Мій квітник»
На столі лежать
паперові квіти барвінку. На дошці написані слова:
тато
земля
мати
руки
сестра зерно
брат
хліб
Вчитель пояснює:
- На столі у мене
квіточки барвінку. Їх отримає той, хто прочитає за п’ять секунд слова,
а потім по пам’яті
назве у тому порядку, в якому вони були
на дошці.
Вправи на порівняння
Порівняти два
поняття:
Море -
океан.
Спільні та відмінні
риси записати у два стовпчики.
Вправи на узагальнення
Пропоную п’ять пар
слів. Необхідно з’ясувати, що між ними спільного (коротко, до трьох слів)
Письмо – математика
Ніс – очі
Землетрус – цунамі
Заздрість – співчуття
Цукор – сіль
Вправи на аналогію
Подані три слова. Два
з них перебувають у певному зв’язку.
Третє і одне з наведених нижче також
знаходяться у тому ж зв’язку. Необхідно знайти і записати четверте слово.
Пісня: композитор =
літак: ?
а)
пальне; б) льотчик; в) конструктор; г) аеропорт
2. Школа: навчання = лікарня: ?
а)
лікар; б) хворий; в) лікування;
г)установа
3. Береза: дерево = вірш:?
а) казка;
б) лірика; в) поезія; г) драма
4. Північ: південь = ніч: ?
а) ранок;
б) світло; в)вечір; г) день
5. Троянда: квітка = кисень: ?
а) предмет;
б) барвінок; в)речовина; г) газ
Немає коментарів:
Дописати коментар