Читання 3 клас
Українська загальноосвітня школа
Українська загальноосвітня школа
Тема: Ознайомлення з життям і
творчістю Шарля Перро. Шарль Перро
«Кіт у чоботях».
Мета: Ознайомити учнів з життям і творчістю Ш. Перро;
удосконалювати навички правильного ,
виразного, свідомого читання ; розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчі
здібності, вміння висловлювати свою думку, самостійно ставити запитання по
змісту тексту ; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття вдячності за
зроблене діло.
Обладнання: таблиці Шульте,
повітряна кулька, ілюстрації до казок, скринька, портрет Шарля Перро, виставка
книг Шарля Перро, кошик «Бюро знахідок», шрифт-коди.
Форма
проведення: урок із застосуванням ІКТ
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід
уроку
I Організація класу.
Привітання.
Доброго дня, сонечку ясному,
Доброго дня, дню прекрасному,
Доброго дня, друзям усім,
Доброго дня, гостям дорогим!
Створення позитивного емоційного
настрою, ситуації успіху
Давайте разом за руки візьмемось
І над землею підіймемось,
Тепло сердець з’єднаємо
І сонцем засіяємо .
Я бажаю вам добра!
Учні: Ми бажаєм вам добра! Якщо нам буде важко , ми
допоможемо один одному.
Очікування . Вправа «Мікрофон» .
- Діти, подумайте і скажіть, яким ви хочете бачити наш
урок? (цікавим, повчальним, казковим, творчим, пізнавальним і т.д.)
- Напишіть свої очікування на цих маленьких мишках. А в
кінці уроку дізнаємося , чи справдились ваші очікування.
- Сьогодні на уроці ми
будемо багато читати, говорити,тому треба зробити розминку.
II Мовна розминка.
А) Гімнастика для «дихального апарату».
- Уявіть
на долонці пір’їнку і дуйте на
неї так , щоб вона кружляла над долонькою.
- Гра
«Кулька». (Вдихніть аромат уявної квітки,
а на видих надуйте повітряну кульку)
Б) Гімнастика для зорового « апарату». (Розвиток кута зору.
Робота з таблицею Шульте).
В) Гімнастика для язичків. Розчитування.
-
Прочитайте вислів:
Казки дружать з дітворою.
Прочитай їх, і тоді
Всі улюблені герої
Стануть друзями в житті.
- Як ви розумієте цей вислів?
Читаємо всі разом цей вислів: повільно, швидко,
«блискавкою».
Відтворення по пам’яті.
(Закриваю по черзі кожен рядок, діти відтворюють по пам’яті закриті слова і продовжують скоромовку).
III.Підготовка до сприймання нового матеріалу.
1)А тепер, коли ми з вами зробили розминку, ми вирушаємо в
подорож до казки.
Перед вами казкове містечко. В
ньому живуть герої різних казок.
Від самого народження і до кінця життя нас
супроводжують казки . Казки – це безцінна скарбниця , з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти. Ці
коштовності нас навчають любити добро, ненавидіти зло, вони веселять і
засмучують , вони виховують нас.
Створення
«асоціативного куща».
-А зараз , уважно розгляньте
ілюстрації до казок і скажіть, на які
дві групи можна розділити усі казки , залежно від того, хто створив
казку? (Народні і літературні)
- А які типи казок ви знаєте? (про тварин,
побутові, чарівні).
- Які казки відносяться до
чарівних?
- Яких відомих казкарів ви знаєте?
(І.Я.Франко, Л. Українка, Г.К.Андерсен, Р. Кіплінг) .
2) У моєму чарівному кошику лежать речі , які загубили казкові герої. Допоможіть мені дізнатися, хто і з якої казки
загубив ці речі.
(По черзі дістаю з кошика
кришталевий черевичок, чоботи, червону
шапочку, капелюх , маленького
хлопчика-мізинчика, а учні говорять
назву казки).
- До якого типу казок належать названі вами твори? (до
чарівних) .
- Чому?
- А хто автор цих чудових творів ви дізнаєтесь, коли
розшифруєте закодовані слова.
- А,зараз, всі разом прочитаємо ім’я та прізвище цього казкаря.
(Шарль Перро)
V.Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами починаємо знайомитися з
життям і творчістю видатного казкаря.
Зараз, я хочу запросити вас у подорож на батьківщину Шарля Перро .
Країна , в якій народилися «Попелюшка», «Червона Шапочка», «Хлопчик- мізинчик».
- Сьогодні у
нашому класі працює «Довідкове бюро».
Деякі учні підготували нам
повідомлення про відомого казкаря.
1 учень. Шарль Перро
відомий казкар. Народився він триста років тому в країні, яка називається
Франція, у родині адвоката. Оскільки , він був вихідцем із багатої родини, то
служив при королівському дворі, був чиновником і поетом.
2 учень . Світову славу йому принесли 8 казок ,
об’єднаних у збірку «Казки матінки Гусині». Шарль Перро був першим у Європі,
хто почав писати казки.
- Подивіться
на
виставку книг казкаря. Які з них ви читали?
Сьогодні на уроці ми зустрінемося ще з казковими героями . Автора
цієї казки ви вже дізналися, а назву
скажете , коли пригадаєте, хто ж
загубив червоні чобітки і шляпу .
- То як називається казка?
( « Кіт у чоботях»).
- Так , діти, ми сьогодні
тільки починаємо знайомитися із героями казки, а продовжимо на наступних
уроках.
Фізкультхвилинка.
Один , два,
три, чотири, п’ять
Прийшов час відпочивать
Уявіть, що ви – котики.
До сонечка повернулись,
Потягнулись ,посміхнулись.
Котик дуже наш сміливий,
Нахилився вправо, вліво.
Швидше, котик, присідай,
Мишку лапками хапай.
Котик стрибає щомить,
Хоче мишку він зловить .
Котик ліг на килимок
Та й згорнувся у клубок.
Досить бігати, стрибати,
Прийшов час попрацювати.
V.Опрацювання першої частини.
1) Словникова робота.
Прочитайте правильно слова: мірошник, спадщина,
засмутився, переконаєтесь, шворки, недосвідчений, легковажний.
(роз’яснення значення незрозумілих слів)
2)Читання частини естафетою-струмочком.
3) Бесіда за змістом.
«Скринька запитань».
(Із «скриньки» дістаю карточку на якій записано початок
запитання. Учні повинні продовжити це запитання)
Хто? (Хто головна дійова особа казки?)
Кому? ( Кому кіт попався у спадок?)
Що? (Що хотів зробити з котом молодший
брат? Що положив у мішок кіт?)
Для чого? (Для чого кіт попросив чоботи? Для чого він носив дичину
королю?)
VI. Опрацювання
ІІ частини.
1).Словникова робота.
Чатував, одчайдушний, злодії, негайно.
2)Читання частини самостійно .
Бесіда.
- Що придумав
кіт?
- Чи послухав
його хазяїн?
3)Вибіркове читання.
- Про що
розповів кіт королю, коли маркіза витягали з річки?
- Який вигляд
мав маркіз у королівському одязі?
Як підсумок до І і ІІ частини :
Гра
«Знайди підпис до малюнка».(Показую учням малюнки, вони знаходять
уривок з тексту, який відповідає даному малюнку)
Робота в групах.
Розшифрувати прислів’я. (Де сила не
може , там розум допоможе)Пояснити його значення.
Складання сенкану до слова КІТ .
1. Кіт
2. Кмітливий ,
розумний , добрий.
3. Вигадує,
допомагає, виручає.
4. Знаходить
правильні рішення.
5. Друг.
VII.
Підсумок уроку.
- З творчістю
якого казкаря ми почали знайомитися?
- Над якою
казкою працювали?
- Чи сравдилися
ваші очікування ? Чиї очікування
справдилися несе мишку до котика. (малюнок кота на дошці)
VIII. Домашнє завдання. Читати,
переказувати І і ІІ частини, скласти план розповіді.
5
35 – 19
76
43 – 28
31 – 85
79 – 54 – 85
Немає коментарів:
Дописати коментар