неділя, 1 лютого 2015 р.

Відкритий урок читання 3 клас

Читання  3 клас                   

Українська загальноосвітня школа  

        Тема: Ознайомлення з життям і творчістю Шарля Перро.     Шарль Перро «Кіт у чоботях».
        Мета:  Ознайомити учнів з життям і творчістю Ш. Перро; удосконалювати навички  правильного , виразного, свідомого читання ; розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчі здібності, вміння висловлювати свою думку, самостійно ставити запитання по змісту тексту ; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття вдячності за зроблене діло. 
      Обладнання: таблиці Шульте, повітряна кулька, ілюстрації до казок, скринька, портрет Шарля Перро, виставка книг Шарля Перро, кошик «Бюро знахідок», шрифт-коди.
      Форма  проведення: урок із застосуванням  ІКТ
      Тип уроку:  урок засвоєння нових знань





                               Хід уроку
I Організація класу.
  Привітання.
Доброго дня, сонечку ясному,
Доброго дня, дню прекрасному,
Доброго дня, друзям усім,
Доброго дня, гостям дорогим!    
    Створення позитивного емоційного настрою, ситуації успіху
 Давайте разом за руки візьмемось
І над землею підіймемось, 
Тепло сердець зєднаємо 
І сонцем засіяємо .
Я бажаю вам добра! 
Учні:  Ми бажаєм вам добра! Якщо нам буде важко , ми допоможемо один одному.   
 Очікування . Вправа «Мікрофон» .
-       Діти, подумайте і скажіть, яким ви хочете бачити наш урок? (цікавим, повчальним, казковим, творчим, пізнавальним і т.д.)
-       Напишіть свої очікування на цих маленьких мишках. А в кінці уроку дізнаємося , чи справдились ваші очікування.  
-       Сьогодні на уроці ми будемо багато читати, говорити,тому треба зробити розминку. 
II Мовна розминка.
А) Гімнастика для «дихального апарату».  
    -  Уявіть на долонці  пірїнку і  дуйте на неї так , щоб вона кружляла над долонькою.  
  -  Гра «Кулька». (Вдихніть аромат уявної квітки, а на видих надуйте повітряну кульку)
Б) Гімнастика для зорового « апарату». (Розвиток кута зору. Робота з таблицею Шульте). 
В) Гімнастика для язичків. Розчитування.
  -  Прочитайте вислів: 
Казки дружать з дітворою.
Прочитай їх, і тоді
Всі улюблені герої 
Стануть друзями в житті. 
-       Як ви розумієте цей вислів? 
Читаємо всі разом цей вислів: повільно, швидко, «блискавкою».
 Відтворення по памяті.
(Закриваю по черзі кожен рядок, діти відтворюють по памяті закриті слова і продовжують скоромовку).
III.Підготовка до сприймання нового матеріалу.  
 1)А тепер, коли ми з вами зробили розминку, ми вирушаємо в подорож до казки.
Перед вами казкове містечко. В ньому живуть герої різних казок.
     Від самого народження і до кінця життя нас супроводжують казки . Казки – це безцінна скарбниця , з  якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти. Ці коштовності нас навчають любити добро, ненавидіти зло, вони веселять і засмучують , вони виховують нас.
    Створення «асоціативного куща».
-А зараз , уважно розгляньте ілюстрації до казок і скажіть, на які  дві групи можна розділити усі казки , залежно від того, хто створив казку?  (Народні і літературні) 
 - А які типи казок ви знаєте? (про тварин, побутові, чарівні).
- Які казки відносяться до чарівних? 
 - Яких відомих казкарів ви знаєте? (І.Я.Франко, Л. Українка, Г.К.Андерсен, Р. Кіплінг) .
2) У моєму чарівному кошику лежать речі , які загубили казкові герої.  Допоможіть мені дізнатися, хто і з якої казки загубив ці речі.
 (По черзі дістаю з кошика кришталевий черевичок,  чоботи, червону шапочку, капелюх ,  маленького хлопчика-мізинчика, а учні  говорять назву казки).  
-       До якого типу казок належать названі вами твори? (до чарівних) .
-       Чому?
-       А хто автор цих чудових творів ви дізнаєтесь, коли розшифруєте закодовані  слова. 
-       А,зараз, всі разом прочитаємо імя та прізвище цього казкаря.
(Шарль Перро) 
V.Повідомлення теми і мети уроку.  
- Сьогодні ми з вами починаємо знайомитися з життям і творчістю видатного казкаря.
       Зараз, я хочу запросити вас у подорож на батьківщину Шарля Перро . Країна , в якій народилися «Попелюшка», «Червона Шапочка», «Хлопчик- мізинчик».  
-       Сьогодні у нашому класі працює «Довідкове бюро».
Деякі учні підготували нам повідомлення про відомого казкаря.
  1 учень. Шарль Перро відомий казкар. Народився він триста років тому в країні, яка називається Франція, у родині адвоката. Оскільки , він був вихідцем із багатої родини, то служив при королівському дворі, був чиновником і поетом. 
2 учень .  Світову славу йому принесли 8 казок , об’єднаних у збірку «Казки матінки Гусині». Шарль Перро був першим у Європі, хто почав писати казки. 
  - Подивіться  на  виставку книг казкаря. Які з них ви читали? 
             Сьогодні на уроці ми зустрінемося ще з казковими  героями . Автора  цієї казки ви вже дізналися, а назву скажете , коли пригадаєте, хто ж  загубив  червоні чобітки і шляпу .
-       То як називається казка? ( « Кіт у чоботях»).
-       Так , діти, ми сьогодні тільки починаємо знайомитися із героями казки, а продовжимо на наступних уроках.
            
                 Фізкультхвилинка.  
  Один , два, три, чотири, п’ять
Прийшов час відпочивать
Уявіть, що ви – котики.
До сонечка повернулись,
Потягнулись ,посміхнулись.
Котик дуже наш сміливий,
Нахилився вправо, вліво.
Швидше, котик, присідай,
Мишку лапками хапай.
Котик стрибає щомить,
Хоче мишку він зловить .
Котик ліг на килимок
Та й  згорнувся у клубок.
Досить бігати, стрибати,
Прийшов час попрацювати. 
V.Опрацювання першої частини. 
1) Словникова робота.
Прочитайте правильно слова: мірошник, спадщина, засмутився, переконаєтесь, шворки, недосвідчений, легковажний. 
 (роз’яснення  значення незрозумілих слів)
2)Читання частини естафетою-струмочком.  
  3) Бесіда за змістом.
«Скринька запитань».
(Із «скриньки» дістаю карточку на якій записано початок запитання. Учні повинні продовжити це запитання)
Хто? (Хто головна дійова особа казки?)
Кому? ( Кому кіт попався у спадок?)
Що?  (Що хотів зробити з котом молодший брат?  Що положив у мішок кіт?)
Для чого? (Для чого кіт попросив чоботи? Для чого він носив дичину королю?)
VI. Опрацювання  ІІ частини.
1).Словникова робота.
 Чатував, одчайдушний, злодії, негайно.
2)Читання частини самостійно .
Бесіда. 
-       Що придумав кіт?
-       Чи послухав його хазяїн?
 3)Вибіркове читання.
-       Про що розповів кіт королю, коли маркіза витягали з річки?
-       Який вигляд мав маркіз у королівському одязі?

Як підсумок до І і ІІ частини :
 Гра «Знайди підпис до малюнка».(Показую учням малюнки, вони знаходять уривок з тексту, який відповідає даному малюнку)
            Робота в групах.
Розшифрувати прислів’я. (Де сила не може , там розум допоможе)Пояснити його значення.

Складання сенкану до слова КІТ .
1.   Кіт
2.   Кмітливий , розумний , добрий.
3.   Вигадує, допомагає, виручає.
4.   Знаходить правильні рішення.
5.   Друг.

VII. Підсумок уроку.
-       З творчістю якого казкаря ми почали знайомитися?
-       Над якою казкою працювали?
-       Чи сравдилися ваші очікування ?  Чиї очікування справдилися несе мишку до котика. (малюнок кота на дошці)

 VIII. Домашнє завдання. Читати, переказувати І і ІІ частини, скласти план розповіді.
    
      5 
 35 – 19  

76                                  43 – 28 

31 – 85   

79 – 54 – 85  

69 – 12 – 43 – 28

Немає коментарів:

Дописати коментар