вівторок, 6 січня 2015 р.

Відкритий урок з української мови 4 клас

                     Українська мова     4 клас

Тема. Повторення вивченого про прикметник. Роль прикметників у мовленні.
Мета:
Українська мова:  актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови; зясувати роль прикметників у мовленні; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні, збагачувати словниковий запас учнів,розвивати творче мислення; виховувати любов до рідної мови.
Я і Україна: закріпити знання учнів про характерні ознаки осені та явища природи;  виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання:  кубик, капелюшки Де Боно, картки –тести,  презентація по темі.    
                    

                                Хід уроку
I.               Організація класу .
-       Встаньте, діти ви рівненько.
  Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всім присутнім бажаємо щастя й добра!
А тепер до роботи нам братись пора! 


II. Налаштування на урок.
Сьогодні у нас незвичайний урок . На уроці у нас буде і рідна мова, і природознавство, і трішечки музики.
- Якими ми будемо сьогодні на уроці?
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими   
-  Якою мовою будемо спілкуватися?
У – українською
      -  Як будемо сидіти за партами? 
Р – рівно 
     - Як будемо писати в зошитах?
О – охайно 
К – каліграфічно

-       Тоді запишемо в зошитах каліграфічно  число і класна робота.

II.           Хвилинка каліграфії.
се   ни   во    (восени)
-       Складіть із цих складів слово.  ( восени)
-       Підкресліть орфограму.
III.        Актуалізація опорних знань.
-       Сьогодні до нас на урок  проситься чудова пані. А хто? Відгадайте.
Пані вродлива і жовтокоса
Йде по землі і жовтіють покоси.
Щедрі дарунки дарує вона.
Що це за пані така чарівна?  (Слайд 1)
-       Які слова допомогли вам відгадати цю загадку?
-       А якими ще  словами можна описати осінь?    
-       На які питання відповідають ці слова?
-       Яка частина мови відповідає на ці запитання?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
V.Узагальненння і систематизація знань .
1.Кубування .
Осінь у гості прийшла і кубик із собою принесла. (Малюнок дівчинки-осені у білому капелюшку)
Кубик, діти, не простий, кубик, діти, чарівний.
Він доріжку до знань прокладає, та знання ваші перевіряє.
Завдання на гранях кубика . Продовжити речення:
1 грань. Прикметник  - це  ……
2 грань. Прикметник відповідає на запитання   ……
3 грань. Прикметник вказує на …..
4 грань. У реченні прикметники найчастіше зв’язані з  ……
5 грань. Синоніми- це ….
6 грань. Антоніми – це …

2.Інтегрована вправа «Почуй явище природи».
Дівчинка-осінь у червоному капелюшку пропонує вам слідуюче завдання.
Кожна пора року багата на явища природи. Послухайте фонограми та відгадайте, які явища природи вони передають.
(Звучить фонограма , після відгадування зявляється малюнок на екрані)
1- шум дощу .    2 -    шум вітру.
Робота в групах.
Перша група опишіть дощ. Який він?  
Друга група – вітер.
Перевірка виконаного.

3.Гра « Вгадай предмет за ознаками».
За ознаками відгадати предмет. ( Кожна група отримує конверт з малюнком предмета, який повинна описати. Інша група за ознаками  повинна відгадати цей предмет) .
1 група –сніг.
2 група- небо.   

4.Гра «Добре – погано» .
 А зараз наша гостя приміряє і жовтий , і чорний капелюшок одночасно .
Осінь – це чудова пора року, але не всім вона подобається.
Завдання для груп:
1 група – підібрати словосполучення іменника з прикметником, які б характеризували осінь з позитивної сторони.
2 група -  з негативної сторони .
( добре ---- щедрий урожай, осінні канікули, бабине літо, рум’яні яблука   і т.д.) 
(погано---   довгі ночі,  короткі дні, сумні пташки, простудні захворювання, і т.д.)

5. Релаксаційна хвилинка.
Слухання музики  П. І. Чайковського «Пори року» . «Осінь».
-       Чи сподобалася вам музика? 
-       Опишіть її.
6. Фізкультхвилинка.( Дує вітер нам в лице, загойдалось деревце.)

7.Творча вправа «Оживи речення».
Дівчинка – осінь у зеленому капелюшку.
(На екрані з’являється пейзаж ранньої осені , потім пізньої  )
-       Чим відрізняються ці пейзажі?  ( Відповіді учнів)
Ваше завдання:
 1 група – «оживити» речення так, щоб вийшла картина ранньої осені.
2 група -  картина пізньої осені.
( Речення, які потрібно «оживити»  . 
Вже чути кроки осені. По небу пливуть  хмарки.  Повіває вітер. Дерева погойдують своїм гіллям. )

VI. Підведення підсумків уроку. ( Осінь у синьому капелюшку)
1.  Яку ж роль відіграють прикметники у мовленні?
2. Заповнити картку –тест. ( Правильні відповіді на екрані)

VII. Оцінювання. .

Спікери груп оцінюють роботу своєї команди.

Немає коментарів:

Дописати коментар