Українська мова 4 клас
Тема.
Повторення вивченого про прикметник. Роль прикметників у мовленні.
Мета:
Українська мова: актуалізувати знання учнів про
прикметник як частину мови; з’ясувати роль прикметників
у мовленні; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному
мовленні, збагачувати словниковий запас учнів,розвивати творче мислення;
виховувати любов до рідної мови.
Я і Україна: закріпити знання учнів про характерні ознаки осені та явища природи; виховувати любов та бережливе ставлення до
природи.
Обладнання: кубик, капелюшки
Де Боно, картки –тести, презентація по
темі.
Хід уроку
I.
Організація
класу .
- Встаньте,
діти ви рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всім присутнім бажаємо щастя й добра!
II.
Налаштування на урок.
Сьогодні у нас незвичайний урок . На уроці у нас буде і
рідна мова, і природознавство, і трішечки музики.
- Якими ми будемо сьогодні на уроці?
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
- Якою мовою
будемо спілкуватися?
У – українською
- Як будемо сидіти за партами?
Р – рівно
- Як будемо писати в зошитах?
О – охайно
К – каліграфічно
- Тоді запишемо
в зошитах каліграфічно число і класна
робота.
II.
Хвилинка
каліграфії.
се ни во (восени)
- Складіть із
цих складів слово. ( восени)
- Підкресліть
орфограму.
III.
Актуалізація
опорних знань.
- Сьогодні до
нас на урок проситься чудова пані. А
хто? Відгадайте.
Пані вродлива і жовтокоса
Йде по землі і жовтіють покоси.
Щедрі дарунки дарує вона.
Що це за пані така чарівна? (Слайд 1)
- Які слова
допомогли вам відгадати цю загадку?
- А якими
ще словами можна описати осінь?
- На які
питання відповідають ці слова?
- Яка частина
мови відповідає на ці запитання?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
V.Узагальненння і систематизація знань .
1.Кубування .
Осінь у гості прийшла і кубик із собою
принесла. (Малюнок дівчинки-осені у білому капелюшку)
Кубик, діти, не простий, кубик, діти,
чарівний.
Він доріжку до знань прокладає, та
знання ваші перевіряє.
Завдання на гранях кубика . Продовжити
речення:
1 грань. Прикметник - це
……
2 грань. Прикметник відповідає на
запитання ……
3 грань. Прикметник вказує на …..
4 грань. У реченні прикметники
найчастіше зв’язані з ……
5 грань. Синоніми- це ….
6 грань. Антоніми – це …
2.Інтегрована вправа «Почуй явище
природи».
Дівчинка-осінь у червоному капелюшку
пропонує вам слідуюче завдання.
Кожна пора року багата на явища
природи. Послухайте фонограми та відгадайте, які явища природи вони передають.
(Звучить фонограма , після
відгадування з’являється
малюнок на екрані)
1- шум дощу . 2 -
шум вітру.
Робота в групах.
Перша група опишіть дощ. Який
він?
Друга група – вітер.
Перевірка виконаного.
3.Гра « Вгадай предмет за ознаками».
За ознаками відгадати предмет. ( Кожна
група отримує конверт з малюнком предмета, який повинна описати. Інша група за
ознаками повинна відгадати цей предмет)
.
1 група –сніг.
2 група- небо.
4.Гра «Добре – погано» .
А зараз наша гостя приміряє і жовтий , і
чорний капелюшок одночасно .
Осінь – це чудова пора року, але не
всім вона подобається.
Завдання для груп:
1 група – підібрати словосполучення
іменника з прикметником, які б характеризували осінь з позитивної сторони.
2 група - з негативної сторони .
( добре ---- щедрий урожай, осінні
канікули, бабине літо, рум’яні яблука і
т.д.)
(погано--- довгі ночі,
короткі дні, сумні пташки, простудні захворювання, і т.д.)
5. Релаксаційна хвилинка.
Слухання музики П. І. Чайковського «Пори року» . «Осінь».
- Чи
сподобалася вам музика?
- Опишіть її.
6. Фізкультхвилинка.( Дує вітер нам в
лице, загойдалось деревце.)
7.Творча вправа «Оживи речення».
Дівчинка – осінь у зеленому
капелюшку.
(На екрані з’являється пейзаж ранньої
осені , потім пізньої )
- Чим
відрізняються ці пейзажі? ( Відповіді
учнів)
Ваше завдання:
1 група – «оживити» речення так, щоб вийшла
картина ранньої осені.
2 група - картина пізньої осені.
( Речення, які потрібно «оживити» .
Вже чути кроки осені. По небу
пливуть хмарки. Повіває вітер. Дерева погойдують своїм
гіллям. )
VI. Підведення підсумків уроку. ( Осінь у синьому капелюшку)
1.
Яку ж роль відіграють прикметники у мовленні?
2. Заповнити картку –тест. ( Правильні
відповіді на екрані)
VII. Оцінювання. .
Спікери груп оцінюють роботу своєї
команди.
Немає коментарів:
Дописати коментар